Willem Pijperlaan VVE Appartementencompex

REINIGING TRESPA (SEPT.2024)

Op 5 en 6 september 2024 worden alle Trespa-gedeelten van onze gebouwen gereinigd. Ook de verontreinigde regenpijpen worden hierbij meegenomen. De werkzaamheden worden uitgevoerd door de firma Clean Trend, die ervaring heeft op dit gebied. Onze gebouwen zien er weer fris uit voor de komende jaren. Door weersinwerking blijken enkele Trespa-delen helaas niet voor 100% schoon te krijgen zijn. 

 

VOOR BEHANDELING

NA BEHANDELING

BESTUURSWISSELING TIJDENS ALV (MRT.2024)

Op 19 maart 2024 vindt de Algemene Ledenvergadering plaats. Tijdens deze vergadering neemt Ko van Buijten afscheid als bestuurder en wordt opgevolgd door Willen Steetskamp.

KASCOMMISSIE CONTROLEERT DE BOEKEN VAN 2023 (FEBR.2024)

Op 15 februari komt de kascommissie bij penningmeester Cees van Rhijn om de boeken te controleren van 2023. Hij geeft antwoord op enkele financiële vragen en bestuurder Ko van Buijten vult dit waar nodig aan op technisch gebied.

AFSCHEID VAN DE BETONNEN AFVALPLEK (DEC.2023)

Op 21 december wordt onze vertrouwde betonnen afvalruimte verwijderd. Er voor in de plaats is nu een brengparkje gekomen voor algemeen gebruik. Voor het restafval ontvangen wij binnenkort een kaart om deze te kunnen openen.

PLAATSING ONDERGRONDSE AFVALCONTAINERS (DEC.2023)

Op 12 december worden drie van de vier containers geplaatst. Doordat een betonbak niet op tijd geleverd kon worden zal deze in de loop van januari 2024 worden geplaatst.

VERPLAATSING LAADPAAL  (DEC.2023)

Op 4 december wordt de laadpaal aan de Willem Pijperlaan voor elektrische auto's verplaatst naar twee parkeerplaatsen aan de overzijde van entree 3 van het grote gebouw. 

RENOVATIE SCHUIFPUIEN EN RAAMKOZIJNEN (OKT/NOV/DEC.2023)

Op 16 oktober 2023 wordt gestart met de renovatie van alle schuifpuien en raamkozijnen aan de achterzijde van de gebouwen. ZIE APARTE RUBRIEK VOOR ALLE FOTO'S

PLAATSING ZONNEPANELEN (AUG/SEPT.2023)

Op 22 augustus wordt gestart met het plaatsen van zonnepanelen op de daken van ons appartementencomplex. ZIE APARTE RUBRIEK VOOR ALLE FOTO'S

 

 

 

ONDERTEKENING CONTRACT BIJ DISK KOZIJNEN (AUG.2023)

Op 14 augustus reist bestuur en voorzitter af naar Aalsmeer voor de feestelijke ondertekening van het contract bij Disk Kozijnen. TK Kozijnen krijgt daarmee van Disk Kozijnen de opdracht voor het leveren van de schuifpuien en kozijnen. Deze zullen medio oktober 2023 worden geplaatst.

De ondertekening is een feit.

Daar moet op gedronken worden!

Van links naar rechts: Adrie Kaarsemaker (voorzitter), Ineke Bontenbal (Secretaris) Cees van Rhijn (Penningmeester, Ko van Buijten (Bestuurder) en Eric Distelbrink (Directeur Disk Kozijnen)

ONDERTEKENING AKTE VAN GELDLENING BIJ DE NOTARIS (AUG.2023)

Op 11 augustus vond de ondertekening plaats van de notariële akte van geldlening ten behoeve van de vernieuwing van de kozijnen aan de achterzijde van onze gebouwen.

ONZE VVE IN DE MEDIA - HC NIEUWS (JUNI 2023)

NMCX, ondertekening contract zonnepanelen voor VVE Arnolduspark, Hoofddorp.

Zonnige toekomst voor VvE Arnolduspark uit Hoofddorp

15 juni 2023 om 10:11 HC Nieuws

Een zonnige toekomst, dat is waar de leden van VvE Arnolduspark in Hoofddorp voor gaan. In juli komen er maar liefst 118 zonnepanelen te liggen op hun gebouwen aan de Willem Pijperlaan. “We zijn er heel trots op”, vertelt voorzitter Co van Buijten tijdens een feestelijke bijeenkomst bij het NMCX, waar de VvE-leden hun handtekening zetten onder de overeenkomst. “We hebben er meer dan een jaar aan gewerkt en zijn tot een hele mooie oplossing gekomen.”

De vereniging plaatst 18 panelen die elektriciteit leveren voor het gebruik in de gezamenlijke ruimtes. Daarnaast zijn er 19 VvE-leden die zelf zonnepanelen plaatsen. De elektriciteit hiervan is dus voor gebruik in hun eigen appartement. Dit persoonlijke voordeel maakt het project heel aantrekkelijk en zorgt voor grote betrokkenheid. Niet elke woningeigenaar doet mee, vertelt Van Buijten. “Met deze flexibele aanpak hoeft dat ook niet. En als ze later toch willen aansluiten, dan kunnen we heel simpel panelen bijplaatsen.”

Het project van VvE Arnolduspark wordt begeleid door Energieloket Haarlemmermeer en hun partner Vverduurzamen.

Wil je als VvE ook verduurzamen? Of meer weten over de begeleiding die het Energieloket aanbiedt? Neem dan contact op met Energieloket Haarlemmermeer. Telefoonnummer: 023 204 10 08. Mailadres: info@energielokethaarlemmermeer.nl

 

HERSTELLEN VOEGEN HOEK GROTE GEBOUW (MEI 2023)

Op 24 mei wordt een deel van de voegen bij de hoek aan de achterzijde ter hoogte van her appartement van de heer Bark door de aannemer uitgehakt en van nieuwe voegen voorzien. Volgens de bouwkundige van Centraal Beheer zou de slechte staat van de oude voegen wel eens de oorzaak kunnen zijn van lekkage aan de binnenmuren bij de familie Kaarsemaker en de wateroverlast in de berging van de familie van Rhijn.

 

REPARATIE LEKKAGE EN SCHOONMAKEN DAKEN ENTREES (MEI 2023)

Op 1 mei wordt begonnen met de schoonmaak en reparatie van de daken van de entrees. Ed Bontenbal en Adrie Kaarsemaker nemen deze klus op zich, terwijl Ko van Buyten de lekkage verhelpt. Een en ander bespaart onze VvE veel kosten. Hulde voor deze vrijwilligers! De daken waren zwaar bemost en zien er nu weer netjes uit.

 

KERSTVERSIERINGEN (DECEMBER 2022)

Op 6 december hebben de families Bontenbal en Kaarsemaker de drie entrees weer in de kerstsfeer gebracht. 

Dit jaar heeft Ed Bontenbal ook het trappenhuis van entree 3 van kerstdecoraties en verlichting bij de ramen voorzien. Het ziet er sfeervol uit.

 

SCHILDERWERK VOORZIJDE GEBOUWEN (SEPTEMBER 2022)

Op 20 september 2022 begint HSH aan het schilderen van de voorzijde van onze gebouwen. Deze behandeling is in het kader van het geplande onderhoudsschema. In de eerste week van de werkzaamheden is het weer gunstig en kan er snel gewerkt worden.

 

BESTRIJDING WESPENNEST (JULI 2022)

Op 21 juli 2022 is na een melding in opdracht van de Gemeente een wespennest opgeruimd op het balkon van het kleine gebouw. 

FOTO'S IN ENTREES (FEBRUARI 2022)

Begin februari zijn de schilderijen van Dicky Treur, die de laatste jaren in de entrees waren te zien, vervangen door kleurrijke foto's in zwarte lijsten die mooi afsteken bij de achterwand. Deze foto's en lijsten zijn eigendom van de VvE en gerealiseerd door Ed en Ineke Bontenbal.

 

ONDERHOUD STOEPTEGELS (OKTOBER 2021)

Op 29 oktober is de aannemer in opdracht van de Gemeente begonnen met onderhoud aan de bestrating aan de voorzijde van onze gebouwen. Hierbij zijn de bestaande tegels na egalisatie weer herplaatst. Dit was hardnodig omdat diverse tegels gevaarlijk waren weggezakt en tot valpartijen zouden kunnen leiden.

VERPLAATSING AED GROTE GEBOUW (OKTOBER 2021)

Op 19 oktober heeft de TD de AED van het tussenportaal van de 1e etage verplaatst naar het midden van de garagewand. Het bestuur hoopt hiermee de bereikbaarheid van de AED's te verbeteren.

BETEGELING ROND DAKKOEPEL (MEI 2021)

Ons actieve TD lid Ed Bontenbal heeft op 31 mei zijn overgebleven balkontegels nuttig gebruikt. Hij heeft rondom de koepels op de daken tegels aangebracht, wat beschadiging van het grind voorkomt.

HERSTEL SCHILDERWERK (APRIL 2021)

Door de renovatie van het trappenhuis was hier en daar het schilderwerk beschadigd. Op 21 april heeft de technische commissie deze klus ter hand genomen. Gewapend met kwast en verfroller hebben zij diverse plekken weer netjes gemaakt en zodoende kosten van een schilder uitgespaard.

VOORJAAR WILLEM PIJPERLAAN (APRIL 2021)

Er zijn weinig activiteiten van onze VvE te melden. Toch viel op hoe mooi onze gezamenlijke tuin er nu bij staat, dankzij het uitstekende onderhoud van onze tuinman.

 

CERTIFICERING ONDERHOUD (DECEMBER 2020)

Op 22 december 2020 ontving het bestuur het officiële SKW onderhouds certificaat van Belangenorganisatie VVE BELANG. Dit certificaat betekent dat ons nieuwe meerjaren onderhoudsplan een betrouwbaar beeld geeft van de onderhoudskosten voor de komende 10 jaar en dat wij onze zaken goed voor elkaar hebben.

 

RENOVATIE TRAPPENHUIZEN, ENTREES EN TUSSENHALLEN (SEPT. T/M NOV. 2020)

Eind september start de renovatie met het verwijderen van de oude vloerbedekking. Vervolgens worden de randen van de trappen geschilderd, waarna de nieuwe vloerbedekking wordt gelegd.

*** EEN FOTOREPORTAGE VINDT U OP DEZE WEBSITE ONDER "Renovatie trappenhuizen 2020" ***

REPARATIE DAKRANDEN (AUGUSTUS 2020)

Op 6 augustus bewerkt onze medebewoner Ed Bontenbal de dakranden van beide gebouwen met een speciale beschermende pasta, waardoor het dak weer voor jaren bestand is tegen weersinvloeden.

KONINGSDAG (APRIL 2020)

Op 27 april was Koningsdag anders dan andere jaren. Vanwege het coronavirus moest iedereen zo veel mogelijk thuisblijven. Aan de hoeveelheid vlaggen heeft het deze dag niet ontbroken. Veel meer als in andere jaren werd er uitbundig "gevlagd" in onze gebouwen getuige deze foto's. 

REPARATIE BETON (MAART 2020)

Op 23 maart heeft de firma Chris Overbeek op diverse plekken het beton gerepareerd en geconserveerd bij balkons en dilitatievoegen. Verdere betonrot en mogelijke schade in de toekomst is hiermee voorkomen.

RENOVATIE TRAPPENHUIZEN EN ENTREES (2) (FEBRUARI 2020)

Op 10 februari start de schilder, eerder dan verwacht, met het schilderwerk in de trappenhuizen. De plafonds worden eerst gewit en daarna krijgen de grauwe grijze wanden een mooie crèmekleurige laag, afgestemd op de wanden met schoon metselwerk. Voor een perfecte dekking volgt nog een tweede afwerklaag. Tijdens de werkzaamheden worden bewoners verzocht uitsluitend met de lift te gaan.

VERVANGING GARAGERAMEN (FEBRUARI 2020)

Op 11 februari vervangen een aantal enthousiaste bewoners alle raampjes in de parkeergarage met duurzaam 3 mm. dik plexiglas. Het plastic folie wat hiervoor werd gebruikt bleek in de praktijk regelmatig te moeten worden vervangen. Het resultaat is een helder raam, waar meer licht doorheen gaat.

RENOVATIE TRAPPENHUIZEN EN ENTREES (JANUARI 2020)

Op 20 januari begint de firma Lamers met de eerste fase van de renovatie. Alle voegen worden gekit, zodat de lelijke zwarte kieren tussen de stenen worden opgevuld.

GEBOUWEN IN KERSTSFEER (DECEMBER 2019)
Op 11 december heeft onze fotograaf Aafke een paar sfeerfoto's gemaakt van de kerstverlichtingen die een aantal bewoners heeft aangebracht aan de balkonzijde, gemaakt aan het begin van de avond.

KERST VOORBEREIDINGEN WILLEM PIJPERLAAN (DECEMBER 2019)

Op 9 december heeft de technische commissie ondersteund door enkele dames weer de kerstversiering aangebracht in de 3 entrees van onze gebouwen. 

AFWERKING DAMWAND KLEINE GEBOUW (NOVEMBER 2019)

Op 14 en 15 november heeft de firma Cuperus een nieuwe solide beschoeiing aangebracht van Azobe hout. Gewapend met waadpakken en met behulp van vlonders trotseerden de mannen het koude water, waarin ze moesten werken. Met dit zeer harde tropische houtsoort kan de damwand er fraai uit en kan het weer vele tientallen jaren mee. De kleur van het hout zal over enige tijd grijs worden en daardoor niet meer opvallen.

 

BEWONERS BIJEENKOMST (AUGUSTUS 2019)

Op 25 augustus kwamen de bewoners in grote getale bij elkaar in "De Wissel" onder het genot van een hapje en een drankje. Zowel het weer als de sfeer was prima. Alle aanwezigen hadden het naar hun zin en er ontstonden leuke gesprekken onderling. Voor de uitgebreide fotoreportage zie rubriek "Bewonersbijeenkomst 2019"

SNOEIEN VOORTUINEN (AUGUSTUS 2019)

Op 8 augustus worden de voortuinen van ons appratementencomplex door de medewerkers van De Waterwolf gesnoeid.

POSTKASTEN (APRIL 2019)

Op 1 april plaats een aantal vrijwilligers de nieuwe postkasten. De plaatsing loopt voorspoedig. De bewoners worden in de gelegenheid gesteld de JA/NEE plaatjes van hun keuze te laten aanbrengen. Lelijke stickers zijn voortaan niet meer nodig. T.z.t. zullen de glaslatten nog worden bijgewerkt.

NIEUWE BEPLANTING (FEBRUARI 2019)

Op 5 februari heeft onze tuinman de kale plekken in de tuin opgevuld met nieuwe planten. Zon en regen moeten nu de rest doen.

NIEUWE BEWONERS (FEBRUARI 2019)

Op 1 februari begint de Fam.Berghuys met de verbouwing van hun nieuwe appartement op nr.45.

Als "goedmakertje" voor de overlast is er voor elke bewoner van portiek 3 een attentie in de vorm van narcissen met een kaart, die zij op de postkasten hebben gelegd.

Wij wensen Bob en Karin succes met hun verbouwing en heten ze alvast van harte welkom als alles klaar is.

Op 2 februari heten we ook welkom de fam. Pauwels. Zij verhuizen die dag naar nr.23 na een grondige verbouwing.

Wij wensen Bert en Thea veel geluk in hun nieuwe woning.

 

ANTI-KLIM (OKTOBER 2018)

Op 30 oktober heeft onze bestuurder op een aantal plaatsen bij de gevel anti-klim pennen aangebracht. Kinderen bleken daar regelmatig op te klimmen wat schadelijk is voor de dakbedekking. 

REPARATIE GARAGEDEUR (AUGUSTUS 2018)

Op 27 augustus is de garagedeur gerepareerd. De vrijdag ervoor was de ketting afgebroken, waardoor de deur niet meer open of dicht kon. De bewoners moesten hun auto tijdelijk uit de garage verwijderen omdat de garage niet het hele weekend open kon blijven staan en handmatig werd gesloten.  

OPKNAPPEN DAKLUIK (JULI 2018)

Op 20 juli is de koepel schoongemaakt. Ondanks de hitte heeft Ed Bontenbal dit klusje ter hand genomen, waardoor het er weer als nieuw uitziet.

KONINGSDAG (APRIL 2018)

Op 27 april 2018 is het Koningsdag en gaat de vlag uit. Zo ook in ons appartementencomplex. Naast de "gewone" vlaggen is er nu ook een opvallend exemplaar bijgekomen, die trots boven het grote gebouw uitsteekt.

REINIGEN TRESPAPLATEN(APRIL 2018)

Op 24 april is Glazenwassersbedrijf Continue uit Barendrecht begonnen met het reinigen van de Trespa-delen van ons gebouw. Door de weersinvloeden en het Schipholvuil van de afgelopen jaren waren deze delen hard aan een schoonmaakbeurt toe. 

STORMSCHADE (JANUARI 2018)

Op 18 januari loeide een flinke storm over ons land, met veel schade als gevolg. Ook onze gebouwen hebben het te verduren gekregen. In totaal 10 draadstalen ramen van de balkonafscheidingen raakten beschadigd en moeten vervangen worden. Op nr.15 werd zelf de gehele afscheiding weggeblazen, waarbij een regenpijp en een lantaarn van de muur is weggerukt. De schade is inmiddels opgenomen en wordt binnenkort hersteld.

ALGEMENE LEDENVERGADERING (JANUARI 2018)

Op 8 januari heeft de Algemene Ledenvergadering plaatsgevonden met daaraan gekoppeld de traditionele nieuwjaarsreceptie. Nieuw dit jaar was de PowerPointpresentatie, waarmee het bestuur toelichting kon geven op o.a. de wetswijzigingen en de cijfers. Ook werden hiermee de foto's gepresenteerd van de jubileummiddag in "De Wissel".

Tijdens de vergadering werd afscheid genomen van Ellen Kemp als secretaris. Zij wordt opgevolgd door Ineke Bontenbal, die met algemene stemmen werd gekozen. 

Ineke Bontenbal, hier nog gewoon als toehorend bewoner aanwezig bij de Algemene Ledenvergadering. Zij is per 8 januari 2018 onze nieuwe secretaris. Het bestuur wenst haar alle succes toe in deze functie.

KERST 2017 (DECEMBER 2017)

Op 9 december zijn de drie entrees weer in de kerstsfeer gebracht.

 

BOUWKUNDIG ONDERZOEK (DECEMBER 2017)

Op 5 december heeft een bouwkundig onderzoek plaatsgevonden van VvE Belang. Dit was noodzakelijk in verband met de toenemende kosten van het gebouw. Met het daar uit voortkomende rapport kan het bestuur beter inspelen op de toekomst.

 

PLAATSEN SCREENS (NOVEMBER 2017)

Op 13 november zijn bij één van onze bewoners in het kleine gebouw de screens aan de achterzijde vervangen. Hiervoor is een grote kraanwagen ingeschakeld, waardoor de Willem Pijperlaan enige tijd was afgesloten voor doorgaand verkeer.

SCHILDERWERKZAAMHEDEN (AUGUSTUS 2017)

Op 21 augustus is schilderbedrijf HSH begonnen met een grote schilderklus aan onze gebouwen. Hierbij worden de overdekte schuifpuien geschilderd en waar nodig gerepareerd, de kitvoegen aan de ramen vervangen. de dilatievoegen hersteld en betonrot gerepareerd. Verder worden voor- en rechter zijgevel alsmede de balkonranden aan het grote gebouw geschilderd.

JUBILEUM VvE (AUGUSTUS 2017)

Op 27 augustus vierden we het 25 jarig bestaan van onze VvE. Het was een in alle opzichten geslaagde middag bij "De Wissel". Een uitgebreide fotoreportage hiervan is te vinden op een aparte rubriek op deze website.

TUIN GROEIT UIT (JULI 2017)

Op 20 juli heeft ons tuinbedrijf weer snoeiwerk verricht en het onkruid verwijderd. Zoals te zien is de tuin in zo'n 5 maanden tijd behoorlijk op peil gekomen na de grote snoeibeurt in maart van dit jaar. Het ziet er allemaal weer een stuk fraaier uit, wat het aanzicht van ons appartementencompex ten goede komt. In het najaar zal op de kale plekken worden bijgepland. 

TUIN KLAAR VOOR DE LENTE (MAART 2017)

Op 18 maart heeft ons tuinbedrijf de beplanting aan de achterzijde grondig aangepakt. Er is drastisch gesnoeid, waardoor de planten de ruimte krijgen om uit te lopen. Het is even kaal, maar het mooie weer doet de rest.

HERSTEL FABRICAGEFOUT SCHUIFPUIEN (FEBRUARI 2017)

Op 13 februari is een fabrieksteam uit Duitsland gekomen om een kleine fabricagefout te herstellen bij enkele kunststof schuifpuien. Sommige verbindingen bleken niet correct te sluiten, waardoor koude lucht naar binnen kwam.

LED VERLICHTING VOOR DE TRAPPENHUIZEN (JANUARI 2017)

Op 6 en 7 januari heeft de Technische Commissie alle verlichtingsornamenten in de trappenhuizen omgebouwd naar LED verlichting. Ook de ruimten naar de bergingen zijn daarbij aangepakt. Dit levert een aanzienlijke besparing op van het elektriciteitsverbruik (van 20 naar 6 watt per lamp) en zorgt tevens voor een zichtbaar grotere en veiliger lichtopbrengst.

KERSTVERSIERING IN ALLE PORTALEN GELIJK. (DECEMBER 2016)

Om uniformiteit tussen onze gebouwen te krijgen heeft het bestuur besloten de kerstversiering voor alle 3 portalen zelf te verzorgen.   

HERBEPLANTING TUSSENPERK (NOVEMBER 2016) Op 22 november is De Waterwolf in opdracht van de Gemeente begonnen met de herbeplanting  van het perk gelegen tussen onze gebouwen. 

NIEUW SCHOONMAAKBEDRIJF (OKTOBER 2016)

Vanaf 28 oktober is de firma Raggers begonnen met de wekelijkse schoonmaak van onze gebouwen. Op bepaalde dagen zullen ook alle ramen van de algemene ruimten binnen en buiten worden gewassen door de ramen-en gevelafdeling Reflect van Raggers. Op de foto's wordt een telescoopwasborstel gebruikt, waarmee tot op 18 meter hoogte de ramen kunnen worden gereinigd. De trespaplaten worden daarbij ook niet vergeten, zodat alles er netjes uit blijft zien.

SCHILDERWERK (SEPTEMBER 2016)

Op 12 september begint HSH schilderwerken met het schilderen van de liggende delen van de raamkozijnen aan de balkonzijde  en de rechter kopgevels. Tevens worden bij deze kozijnen en ramen het kitwerk van de aluminium profielen vervangen.  

TRAPLEUNINGEN 

(SEPTEMBER 2016)

Op 3 september worden de kale plekken op de trapleuningen in het grote gebouw waar nodig geschilderd. Er waren diverse beschadigingen door verhuizingen e.d. ontstaan. Deze klus is keurig uitgevoerd door Cees Schavemaker van onze Technische Commissie, wat de V.v.E. weer de nodige kosten bespaart. Kees bedankt voor je inzet.

 

TUINONDERHOUD 

(AUGUSTUS 2016)

Op 16 augustus is de firma Cuperus Tuinen begonnen met het onderhoud van de tuinen aan de achterzijde van het grote gebouw.

Het onvoldoende en niet frequent bijhouden door het vorige tuinbedrijf hadden ervoor gezorgd dat er een wildgroei was ontstaan, dat niet langer verantwoord was voor het aanzien van onze gebouwen. De ramen van de garage waren inmiddels dichtgegroeid en het groen kwam naar binnen. 

Het is de bedoeling dat na de grote onderhoudsronde de beplanting maandelijks zal worden bijgehouden en nagelopen op zwerfvuil en onkruid.

Na een paar dagen heeft de beplanting een ware metamorfose ondergaan. Later zullen de bewust langgelaten planten ook nog flink worden gesnoeid en er voor zover nodig bij geplant worden. Zon en regen zullen er verder voor zorgen dat de tuin er over ongeveer ander half jaar weer als vanouds bijstaat.

NIEUWE BEWONERS 

(AUGUSTUS 2016)

Op 15 augustus tekenden de familie Evenhuis de overdrachtsacte en zijn vanaf dat moment de nieuwe eigenaars van nr. 37. Na een fikse verbouwing zullen zij t.z.t. hun intrek nemen in het appartement. We  heten ze van harte welkom en hopen dat ze zich spoedig thuis zullen voelen.

 

VERPLAATSING PAALTJES

(APRIL 2016)

Op 21 april verplaats de Gemeente op ons verzoek de paaltjes bij de garage-ingang. De doorgang bleek wat te krap, waardoor enkele bewoners schade hadden opgelopen. 

PLAATSING KOZIJNEN (FEBRUARI/MAART 2016)

Op 29 februari worden opnieuw 4 kozijnen afgeleverd en in de eerste week van maart geplaatst bij een aantal bewoners.

In totaal zijn dan 8 kozijnen in zeer slechte staat vervangen door fraaie kunststof-exemplaren met een betere isolatie.  

PLAATSING NIEUWE GARAGEDEUR (FEBRUARI 2016)

Op 25 februari is de oude garagedeur vervangen door een nieuwe van Hörmann. Na aansluiting van de sensoren en signaallamp is de deur tevens beveiligd voor sluiten op het moment dat uw auto nog onder de deur staat. De nieuwe deur kan uitsluitend worden geopend met de moderne hoog-frequent handzenders. Deze zijn veel betrouwbaarder dan de oude laag-frequent handzenders.

Wilt u de oude in uw bezit zijnde handzenders bij nr.51 in de brievenbus deponeren? Ze worden dan milieuvriendelijk vernietigd.

 

DEUR BERGING (JANUARI 2016)

Op 29 januari heeft de technische dienst een aanpassing gedaan aan de toegangsdeur naar de bergingen  van het kleine gebouw in de garage. Deze stond, nadat het slot er af is gehaald open om de doorgang te verbeteren. In de afgelopen jaarvergadering is het verzoek gekomen om deze deur dicht te kunnen doen. Deze kan nu voortaan weer dichtgedaan worden en is voor iedere bewoner toegankelijk. In verband met de veiligheid zal binnenkort boven deze deur een verlichte uitgangswijzer worden geplaatst.

 

 

JAARVERGADERING (JANUARI 2016)

Op 18 januari vond de algemene ledenvergadering plaats van onze VvE. Als nieuwe bestuurder werd gekozen de heer K. van Buijten. Hij neemt de plaats in van de afgetreden heer W. Schagen. Als nieuwe voorzitter van de bewoners werd gekozen de heer A. Kaarsemaker.

De vergadering werd afgesloten met een gezellige nieuwjaarsreceptie.

 

VUURWERKVRIJE ZONE (DECEMBER 2015)

Op 29 december plaatste de Gemeente de bordjes, waarmee de vuurwerkvrije zone rond ons appartementencomplex is aangegeven.

 

SNOEIEN PLANTSOEN VOORZIJDE (DECEMBER 2015)

Op 23 december is de Gemeente begonnen met het snoeien van de plantsoenen aan de voorzijde.

Hiervoor werd de modernste methode toegepast. Snel en rigoureus.

STORMSCHADE (NOVEMBER 2015)

In de nacht van zondag 29 op maandag 30 november heeft een flinke storm een regenpijp van het kleine gebouw van de muur afgerukt.

De pijp wordt binnenkort weer vastgezet.